1. Ökad försäljning

  • En klar majoritet vill boka utanför normal kontorstid. Travelize ser till att dina kunder kan boka hur, när och var de vill. Din resebutik är öppen 24 timmar om dygnet.

  • Kraftfulla integrerade säljverktyg. Broschyrbeställning integrerat med ditt bokningssystem ger dig möjlighet att bearbeta din kundgrupp effektivt och billigt. Möjligt till avancerade e-postmarknadsföring integrerat med bokningssystem.

  • Kund som bokar själv beställer 47% mer tillval.

2. Ökad produktivitet

  • Bokningssystem, hemsida och administration i ett system. Du samlar informationen på ett ställe och undviker allt dubbelarbete.

  • Kunder bokar själv sin resa online. Du sparar tid och personal.

  • Möjlighet att skicka bekräftelser, fakturor och färdhandlingar elektroniskt.

3. Bättre kundservice

  • Drygt 63 % vill boka sina resor över nätet (källa Netsurvey). Travelize gör detta enkelt.

  • 93 % av konsumenterna som bokat med Travelize anser det mycket enkelt. övriga anser det enkelt.

  • De flesta vill boka utanför normal kontorstid.

4. Ökad lönsamhet

  • Lägre personalkostnader genom förenklad bokning. Vi har exempel där kunder har reducerat personalkostnaderna med 50 %.

  • Effektivare försäljning. Du får bättre översikt och kraftfulla verktyg att bearbeta din målgrupp med.

  • Det krävs inga investeringar i hårdvara för att använda Travelize.

  • Du kan växa i systemet utan kostbara uppgraderingar.

  • Support och uppgraderingar ingår vilket ger en enkel kostnadsstruktur.

  • Allt i ett system eliminerar dubbelarbete.

5. Erfarenhet

  • Vi som jobbar med Travelize är inte bara skickliga programmerare i modern databas-och webbprogrammering, utan har framförallt bred och djup erfarenhet från ledande befattningar i resebranschen.

  • Vi har studerat mängder av bokningssystem samt implementerat bokningssystem i mer än 20 länder. Detta, kombinerat med erfarenhet av vad som driver lönsamhet och försäljning i resebranschen, avspeglas på ett unikt sätt på funktionerna i systemet.

  • Travelize används idag av 150 arrangörer och mer än 3000 användare vilka bidrar till vår kontinuerliga kompetensutveckling.

6. Enklare administration

  • Utnyttjar e-posthantering för bokningsbekräftelser, påminnelser mm.

  • Automatisk betalningskontroll av kundinbetalningar och integrerad kreditkortsbetalning

  • Kopplingar till leverantörer. Skicka rumslistor, transportlistor mm via e-mail för att spara tid och kostnader. Eller låt leverantören sköta det helt själv i systemet.

  • OCR funktionalitet. Travelize är anpassat för att ta emot OCR filer. Som tillägg kan du få full OCR integration.

  • Arbeta där du är – all administration görs via webbgränssnitt.

7. Flexibilitet och skalbarhet

  • Systemet hanterar paketresor, endast boende/flyg, varierad reslängd och skräddarsydda resor, kopplingar till GDS, lågprisbolag, hotell- och hyrbilssystem beroende på behov.

  • Travelize är uppbyggt av moduler. Du kan enkelt komplettera med nya moduler allt eftersom verksamheten växer eller förändras.

  • Enkelt att koppla upp nya användare eller ett helt nytt kontor.

  • Oavsett om du växer snabbt eller behöver minska din verksamhet, så är detta enkelt med Travelize. Du behöver inte byta ut server eller liknande.

8. Integrerad hemsida

  • Du får en snygg hemsida som är lätt att navigera och som är bokningsvänlig. All relevant information du har i bokningssystemet används. Inget dubbelarbete och alltid korrekt information.

  • Du kan själv uppdatera och förändra innehållet. Inga speciella färdigheter krävs.

9. Bygger på framtidens teknologi

  • Travelize är helt webbaserat och möjliggör enkla och snabba anpassningar till nya funktioner.

  • Uppgraderingar ingår. Vi håller ett högt utvecklingstempo. Du kan räkna med att du får tillgång till smarta funktioner först.

  • Inga installationer av program krävs på dina datorer.

  • Alla uppdateringar sköts av oss.

10. Support

  • Personlig support alla dagar om året kl 8 – 23.

  • Online manual direkt vid varje funktion i systemet.

  • Sökfunktion för alla tidigare supportärenden

  • Smarta sökfunktioner för hjälp och FAQ i vår supportcentral.

Nyheter

Fotefar Temareiser ny norsk kund

2017-02-10

Fotefar Temareiser är en ny norsk kund som säljer temaresor som nu lanserat responsiv hemsida och helt integrerad responsiv bokning. Se fotefartemareiser.no för mer inspiration (hemsida och bokning på nynorsk).

King Tours ny finsk kund

2017-02-02

King Tours Finland är en ny finsk kund som säljer på både finska och svenska och är systerbolag till King Tours Sverige. Använder vår nya Travelize-24 lösning för mindre arrangörer. Samma teknik i botten, lite förenklat system med låga avgifter vid mindre antal resenärer. Se kingtours.fi för mer inspiration. Webbsajt och bokning på finska och svenska.

Buss Åke ny svensk bussresekund

2017-01-27

Buss Åke är en svensk bussresearrangör med framförallt dagsturer som nu lanserat ny hemsida och bokning baserat på Travelize-24. Samma teknik i botten, lite förenklat system med låga avgifter vid mindre antal resenärer. Se bussake.se för mer inspiration.


Fler nyheter »

Referenser

Tack vare de olika moduler som finns i Travelize har vi idag allt från små nischaktörer till stora företag med försäljning genom många bolag och länder som kunder. Verksamheten varierar från bussresearrangörer, flyg arrangörer till destinationssällskap och incomingföretag.


Fler referenser »
  • Peer Gynt Tours
  • Easton Golf
  • Prima Travel
  • Björcks Busstrafik
  • Kultur Rejser Europa
  • Geiranger Fjordservice
  • Hallens Buss
  • K-rejser
  • Lotus travel
  • Norske Bygdeopplevelser
  • Croatia Yacht Club
  • Temareiser Fredrikstad
  • Scandorama
  • Bromölla Buss
  • Turistrejser
  • Spitsbergen Travel
  • Byberg & Nordin Busstrafik
  • Ørslev Rejser
  • Lapoint Camps
  • Arenabussen
  • Perssons Resor
  • Traventuria
  • Berlinspecialisten
  • HorseXplore